mandag 16. mars 2009

Har du begynt å pakke?

" Hvordan i alle dager skal jeg klare å pakke til treff? Hva skal jeg ta med og ikke ta med? Hva skal jeg ha det i, og hvordan i all verden vet jeg hva jeg trenger??"

Ja si det...
Noen liker å ta med seg hele scrapperommet, andre klarer å tenke prosjekt og har med seg akkurat det de trenger. Noen er kanskje som meg, og tar med seg litt for mye - for hvem vet om jeg akkurat trenger DET arket denne gangen? Uansett - så må man pakke litt når man skal ut av husets fire vegger.


Når man er på treff tar man altså med seg det man trenger til å være kreativ. Her er ikke noe materiale inkludert! (det er på kurs, det!) Egentlig ganske viktig å vite - for jeg tror jeg hadde blitt litt skuffet om jeg hadde kommet på treff uten å ha med meg noe..

Bladet "Vi scrapper" hadde i et tidlig nummer noen tips om pakking til treff. Jeg har fått tillatelse til å bruke dette. Kanskje får dere litt hjelp her?

Pakketips til scrappetreff

- Ta med noen bilder som du kan tenke deg å scrappe. Ta gjerne med noen som passer sammen i tema, og gjerne i forskjellige størrelser – hvis du har tilgang på det.

- Ta med det nødvendige utstyret du trenger; lim, saks, papirskjærer, penner osv.

- Forsøk å tenke ut noen prosjekt: velg papir og kartong som hører sammen, og tenk gjerne ut hva slags stæsj du trenger til. Klarer du å tenke prosjekt, slipper du å ta med hele papirsamlingen din. Et prosjekt kan f.eks legges klart i en stor plastlomme, eller i et rom i en mappe/veske.

- Tenk gjennom hva du bruker ofte, og hva du bruker sjeldnere. Er det noe du ikke har brukt på månedsvis, er det ikke sannsynlig at du kommer til å bruke det på treffet heller.

- Ta gjerne ut ting fra embalasjen for å spare plass, og legg dem i små zip-poser eller samle det i div oppbevaringssystem.

- Album kan være gøy å ta med, men den er gjerne både tung og plasskrevende. Så dette er jo helt opp til hvor stor plass du har…

- Det er mulig å fullføre et prosjekt eller en LO hjemme, hvis det er noe du mangler.

- Husk at du kan låne av andre, ev. kjøpe om det er butikker til stede.

- Det krever litt tidsbruk hjemme hvis du skal forberede pakkingen. Den største fordelen er at du da er med effektiv på treffet, og slipper å bruke så masse tid på å plukke ut det du skal bruke. Den andre store fordelen er at du slipper å bære deg skakk hvis du klarer å pakke litt økonomisk.

- Ulempen med å pakke prosjekter er at det kanskje ikke passer til konkurranser eller utfordringer som du får på treffet.

- Prøv å tenke på praktiske oppbevaringsløsninger – enten det er trillekofferter, eller vesker og permer. Forsøk å utnytte plassen best mulig. Som regel er det ikke ubegrenset plass hver enkelt har til disposisjon på treff.
Lykke til med tenkingen og pakkingen!!!

1 kommentar:

  1. Ja dette er vel helt klart noe jeg kan få bruk for. Det er jo egentlig greit om man er i samme by, men når jeg skal dra milevis er det ikke så enkelt å ta det med i morgen...
    Men, ettersom jeg har forstått så blir det tilgang til en liten scrappebutikk i lokalet.

    SvarSlett

Er det noe dere lurer på? Ikke vær redde for å spørre! Jeg skal svare så godt jeg kan!!
vennlig og kreativ hilsen Screppa
(Torill Fossum Stamnes)